Terapipakkerne

Tjek din tilknytningsstil og vælg en pakke der passer til dig

Tjek de forskellige tilknytningsstile ud, og se om der er noget der passer på dig!

 Du kan sagtens være et mix af forskellige farver!


Din tilknytning starter, når du bliver født, allerede når du ligger i din moders mave. Den udvikler sig fortsat op igennem barndommen.

Den handler i bund og grund om, hvor trygt det har været der, hvor du er vokset op.


Alle pakkerne bygger på viden om tilknytning og tilknytningskvalitet og afspejler samfundmæssige og nutidige menneskelige behov.

Ked af det:

Går du rundt og oplever at du er mere ked af det, end du er glad? Ked af det hed er en helt naturlig følelse, men den skal ikke føles hele tiden.

Ked af det hed er kontrast til glæde og disse to følelser er betingede af hinanden ligesom smagene surt og sødt. Har vi fået for meget sødt skifter vi automatisk til noget mere surt, men sådan hænger det ikke altid sammen, når vi taler om følelser. 

Allerhelst ville vi nok være glade det meste af tiden, hvis vi selv kunne vælge. Men ville glæden så have den samme intensitet, som når vi går fra at være kede af det til at blive glade igen?

Jeg tror det ikke. Sammen kan vi undersøge, hvad der gør dig glad eller hvad som fastholder dig i ked af det heden.

Sorgfuld:

Vi sørger fordi noget i livet, som har betydning, er gået tabt. Vi kan sørge over, at livet ikke går, eller er gået den vej, som vi havde beregnet.

At sørge hører med til livet, men det gør stadig ondt at være med sorgen. Nogle ting kan vi ændre, så vi ikke behøves at sørge mere, mens andre ting ikke er til at ændre, såsom når mennesker forlader os.

Ved at tale om sorgen kan der gradvist ske en form for ardannelse inde i os, som gør at sorgen er nemmere at være med i livet. Men sorgen over at miste forsvinder aldrig helt.

 

Vrede:

Vrede kan vi komme til at vende indad, og ofte sker det, når vi ikke siger fra og til, fordi vi ikke føler det er på sin plads, eller det ikke kan rummes af andre.

Man kan godt se på vrede som en energiform, vi kan benytte os af til sætte mål i livet, handle på dem, og sige fra og til undervejs. Vrede kan være en kraftig og meget dynamisk energiform.

Hvordan er du og din vrede blevet mødt gennem dit liv, kan undersøges, sådan at den bliver god, kontrollerbar og konstruktiv for dig at være med.

Vrede kan man godt gå og bære rundt på i langt tid. Når det så pludseligt bliver for meget at bære på alt vreden, når man har fået nok, kan vreden komme ud på meget kraftige måder.

Regulering af vrede som en følelse og som en energi handler i bund og grund om at sige fra og til. Hvis vi ikke har oplevet at blive mødt i vores vrede, fx. da vi var små, kan vi være bange for vreden og bange for at folk forlader os, hvis vi viser den.

 

Er du angst:

Vi kan være bange og have frygt for alverdens ting; eksamen, første møde med den søde kvinde, samtalen med chefen, for ikke at være god nok, ikke at blive elsket af andre, være bange for verdens-situationen, og ikke mindst, for at miste.

Går du rundt og er bange, eller er der noget du frygter, så kan det forandres og laves om, så du ikke skal være bange for at leve livet med fuld kraft.

Fælles for alt angst, er at det kan være med til at holde os inde i starthullerne, så vi ikke kommer afsted og får levet vores liv, som vi har lyst til.

 

 

Stresset:

Hvis du er stresset, har du måske svært ved at huske, glemmer ofte, føler dig energiforladt. Med stress følger mange fysiske symptomer som øget blodtryk, hjertebanken, ondt i maven, forstoppelse og hovedpine.

Stress hænger ofte sammen med at vi ikke får sagt fra i tide. Måske har vi sagt ja mange gange, hvor vi egentligt burde have sagt nej. Stress kan både opstå på arbejdspladsen men også i hjemmet og i andre hverdags aktiviteter.

Hvad er grunden til din stress og hvilke steder mangler du at justere op eller ned - sige fra eller til, for at du får luften tilbage i din hverdag igen?

Lad os undersøge det!